klantenservice-de-boer-installatietechniek.jpg
De Boer klantenservice

Vraag en antwoord

Wilt u meer weten over cv-ketels of airconditioningsystemen? Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Veel gestelde vragen CV-ketel

Wij hebben zowel alle populaire Nefit en Remeha CV-Ketels. Het is mogelijk een CV-Ketel te bestellen op de overzichtspagina.

Alles details van de CV-Ketels vindt u op de betreffende detailpagina van de CV-Ketel.

Op de contact-pagina vindt u alle contactgegevens van De Boer Installatietechniek, hier kunt u ook gebruikmaken van het contact formulier.

Veel gestelde vragen Airco

Al onze airco's kunt u zowel kopen als huren. We hebben airco's in verschillende prijs- en kwaliteitsklassen zodat u altijd een airco kunt vinden die past bij uw wensen en budget. Het is mogelijk een airconditioning te bestellen op de overzichtspagina.

Alles details van de airco's vindt u op de betreffende detailpagina van de airconditioning.

Op de contact-pagina vindt u alle contactgegevens van De Boer Installatietechniek, hier kunt u ook gebruikmaken van het contact formulier.

Veel gestelde vragen onderhoudscontracten

Als u een installatie door ons laat plaatsen kunt u ervoor kiezen om een all-in garant onderhoudscontract af te sluiten. Het eerste jaar is dan gratis en vanaf de eerste onderhoudsbeurt betaalt u het bepaalde (maand)tarief. In de all-in garant onderhoudscontracten zitten alle materiaalkosten inbegrepen zoals het bijvullen van de airco of het vervangen van een onderdeel van een cv-ketel. Deze garantie kunnen wij, maar ook veel fabrikanten, echter alleen bieden bij regelmatig vakkundig onderhoud. Daarom zit in het all-in garant onderhoudscontract ook jaarlijks onderhoud inbegrepen.

De garant onderhoudscontracten kunt u afsluiten voor alle installaties, ook als die niet door ons geplaatst zijn. Helaas kunnen we u dan niet de garantie op slijtage e.d. geven en betaald u eventuele materiaalkosten (uiteraard na akkoord voor vervanging) zelf.

U kunt bij service & onderhoud het gewenste onderhoudscontract bestellen. Een van onze medewerkers neemt dan contact met u op om een afspraak in te planning voor de toestelkeuring. Daarnaast ontvangt u digitaal al het contract zodat u dit op het gemak kunt doorlezen.

De monteur komt bij u langs om het toestel te keuren en indien hij goed gekeurd wordt, maakt de monteur met u het contract in orde.

U kunt enkel een all-in contract afsluiten binnen twee maanden na installatie. Indien u geen all-in contract aangeboden heeft gekregen, kunnen we daar vanaf wijken. Met het all-in contract verlengt u vanaf de plaatsing uw garantietermijn tot 10 of 12 jaar afhankelijk van het merk toestel.

Het is helaas niet mogelijk om een all-in contract af te sluiten op een installatie die niet door De Boer Installatietechniek BV is geïnstalleerd. We kunnen in dit geval namelijk geen garantie bieden op correcte installatie en conditie van uw installatie.

U zit niet vast aan een onderhoudscontract. U kunt op elk gewenst moment het contract opzeggen door middel van een e-mail of telefoontje.

Indien het een storing aan de installatie zelf (binnen de mantel van de cv-ketel of binnen de unit) betreft, betaalt u geen arbeids- en materiaalkosten. Indien de storing wordt veroorzaakt door externe factoren of door leidingwerk, dan zijn de kosten voor u. Externe factoren zijn onder andere installatie monteurs die niet werkzaam zijn bij De Boer Installatietechniek BV. Een volledig overzicht van de contractafspraken vindt u hier.

U betaalt voor het eerste uur storingsmonteur € 84,70 en voor de vervolguren € 60,50. Daarnaast betaalt u eventuele gebruikte materialen. U betaalt geen voorrijkosten of procentuele toeslag in avonden of weekenden. We streven ernaar om elke storing binnen een uur te verhelpen maar dat kunnen we helaas niet garanderen. Het kan voorkomen dat de servicemonteur het te vervangen onderdeel niet bij zich heeft en dat het niet op voorraad is bij de groothandel, of dat de groothandel niet meer open is. In dat geval maken we een vervolgafspraak en betaalt u voor de vervolgafspraak het vervolguren tarief.

U kunt op zowel de cv-ketels als de airco’s die geplaatst zijn door De Boer Installatietechniek BV een all-in onderhoudscontract afsluiten.

U kunt een garant onderhoudscontract afsluiten op elke gewenste installatie, ook installaties die niet door De Boer Installatietechniek BV zijn geplaatst.

Wij voeren onderhoud uit aan elk type en merk cv-ketel en airco. Ook installaties die al enige jaren mee gaan. Voorafgaand aan het contract, vindt er een toestelkeuring plaats. Dit is een APK voor uw installatie om te controleren of hij nog in voldoende staat is. Deze toestelkeuring kost eenmalig € 81,68. Indien uw toestel in correcte staat is, wordt meteen het onderhoud uitgevoerd.

Voorafgaand aan het garant onderhoudscontract controleert onze servicemonteur of uw installatie nog in voldoende staat is en geen gebreken heeft. Indien er gebreken zijn, zorgen we eerst dat uw installatie weer in topconditie is. Zo begint u zonder complicaties aan uw onderhoudscontract. U betaalt voor de keuring eenmalig €81,68. Hierin zit het eerste onderhoud (1 uur) inbegrepen. Indien de installatie gebreken heeft, betaalt u voor de vervolguren € 57,47 Daarna betaalt u jaarlijks uw afgesproken contractprijs.

Het is zeker mogelijk om het all-in onderhoudscontract over te laten nemen door de nieuwe bewoner. De nieuwe bewoner geniet dan ook van de verlengde garantieperiode. U kunt dit eenvoudig regelen door het invullen, ondertekenen en retour sturen van het wijzigingsformulier.

Veel gestelde vragen over huurovereenkomsten

Het is mogelijk om kosteloos uw huurovereenkomst te laten wijzigen naar de nieuwe bewoners. Hiervoor dienen de nieuwe bewoners het wijzigingsformulier (klik hier) in te vullen, ondertekenen en ons toe te sturen. Zolang wij geen wijziging van de huurovereenkomst hebben, incasseren wij het maandbedrag nog bij u. U bent zelf verantwoordelijk voor het wijzigen van de huurovereenkomst.

Indien de nieuwe bewoners de huurovereenkomst niet willen overnemen, dient u de huurovereenkomst af te kopen tegen de contante waarde. In uw huurovereenkomst is uitgelegd hoe u de contante waarde berekend. Indien u er niet uit komt, kunt u contact met ons opnemen en sturen wij u de afkoopsom toe.

De looptijd van een huurovereenkomst bedraagt voor cv-ketels 12 jaar (144 maanden) en voor airco’s 10 jaar (120 maanden). Voor andere installaties wordt de looptijd aangepast afhankelijk van het totaalbedrag van de installatie.

Na afloop van de huurperiode kunt u ervoor kiezen om de huurperiode door te zetten en gebruik te maken van alle huurvoordelen of u kunt de installatie voor een symbolisch bedrag overkopen. De installatie wordt dan uw eigendom.

Het is mogelijk om tussentijds de huurovereenkomst op te zeggen door de huurovereenkomst af te kopen. Hiervoor wordt de contante waarde van de huurovereenkomst berekend. In uw huurovereenkomst is uitgelegd hoe u de contante waarde berekend. Indien u er niet uit komt, kunt u contact met ons opnemen en sturen wij u de afkoopsom toe.

Om storingen te voorkomen en tijdig gebreken te kunnen vaststellen, hebben wij gekozen voor jaarlijks onderhoud. Elk jaar, rond dezelfde periode, ontvangt u een e-mail of brief om het onderhoud in te plannen.

Gedurende de huurovereenkomst is de installatie eigendom van De Boer Installatietechniek BV. Onderhoud of (de)montage aan de installatie is daarom verboden. Om u de garantie te kunnen blijven bieden op uw installatie, mogen enkel monteurs ingeschakeld door of van De Boer Installatietechniek BV aan uw installatie werken.

De huurovereenkomst start altijd de eerste van de komende maand. Bijvoorbeeld, als de installatie is geplaatst op 9 mei, dan start uw huurovereenkomst op 1 juni.

Nee, dit zit niet inbegrepen in de huurovereenkomst. In de huurovereenkomst zitten enkel de onderdelen binnen de mantel van de cv-ketel of units.

Storing melden
Storing melden

Wilt u een storing melden? Vul het online formulier in, dan zorgen wij voor een snelle oplossing!

Storing melden
Persoonlijk advies
Persoonlijk advies

Wilt u advies op maat of heeft u een vraag?

Bel dan tijdens kantooruren 046 - 475 55 01. U kunt ons ook mailen met behulp van het online advies formulier.

Online contact formulier